Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 1 september 2011

Sova gör susen

Så som jag sov igår och i natt har jag  nog aldrig gjort. Men det verkar ha gjort susen för förkylningen för nu mår jag mycket bättre. Har bara lite ont i halsen nu och det står man ju ut med, så i morgon är det tillbaka till brottsplatsen som gäller! ;-) Har dock ett litet problem. Jag vill börja på kursen har jag kommit fram till. Ett steg i rätt riktning. Loggade in o läste lite mer ordentligt, och då visar det sig att vi ska samlas 14.30 i morgon på högskolan. Jag slutar inte förrän 15.00 egentligen. Och vi har alltid så himla många barn så det brukar vara svårt att gå tidigare. Jag får helt enkelt ta upp mitt dilemma på veckomötet i morgon och se om det går att lösa på nåt vis. Jag måste ju gå strax efter två i så fall om jag ska hitta till rätt ställe o sånt. Och det är bara en gång, sen studerar man ju hemma, och har en sista återträff i maj nästa år. Det ordnar sig nog. Men sen när jag läste mer så var det ju uppgifter man ska ha gjort tills i morgon, bla läst en bok, och skrivit en text. Det är ju omöjligt att hinna när man fick veta igår att man har kommit in! Det får de ha förståelse för. Skriva texten hinner jag kanske, det är jag ganska snabb på, men läsa en bok tills i morgon kan de ju glömma att jag hinner! Dessutom måste jag på bibblan och söka efter alla böcker. Jag vet verkligen inte om jag gör rätt som hoppar på den här kursen, men när jag läser välkomstbrevet där det står om innehåll i kursen så känns det som att den är som gjord för mig. Dessutom tror jag ju alltid att allt som händer har nån mening och det är nog nån mening med att jag kom in, fast jag stod som tolfte reserv och skickade in en på tok för sen ansökan. Jag måste göra ett försök i alla fall. Annars får jag inte veta. Det känns ju som hela jag är fylld med bokstäver och ord som bara vill ut på nåt vis!!!! =) Skrattade för mig själv när jag läste i mina gamla dagböcker sen tidigt 90-tal... På ett ställe stod det: "Det enda jag vill är att skriva, skriva, skriva, fast jag vet inte vad jag ska skriva om, men jag vet att jag vill skriva". Redan då. Det är dags att ta tag i det på nåt sätt, eller hur?

2 kommentarer:

Christina sa...

Klokt beslut. Det här fixar du som allt annat! Lycka till!

Catarina sa...

Tack mams!!!! =)