Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 5 september 2011

Kvällens underligaste diskussion

Jonathan:- Mamma, det har börjat en ny kille i nian som heter Lars. (Och så skrattade han så han nästan kiknade...)
Jag:-Jaha?? Vad är det för roligt med det då?
Jonathan:-Men mamma, det är 2011.... det kan inte vara kul att heta Lars och gå i nian, det är ju fett roligt....
Jag:-?????
Jonathan:- Ja, men alltså.... då kan man ju lika gärna heta Kaj-Konrad....

Lars är alltså väldigt omodernt verkar det som. Fast inte i min generation, där finns det många som heter Lars... fast det är ju inget roligt med det, eller?? Känns inte som man kan jämföra det riktigt med Kaj-Konrad....

Dagens ungdom....eller hur var det de äldre brukade säga när man var ung?? ;-) Eller jag menar...yngre....Ibland är de svåra att förstå sig på.

Inga kommentarer: