Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 3 september 2011

Pigg o glad

Hade ställt klockan på 7.15, men vaknade 7.10 av mig själv o kände mig ovanligt pigg, trots att jag hade svårt att somna igår kväll. Skönt att slippa vakna av klockan! Jag ställer ju alltid alarmet på mobilen, men klockan på bilden får mig att tänka på nåt jag har fått återberättat för mig.... En sån klocka, alltså ganska rejäl med öron, väckte jag min pappa med när jag var liten. Jag drämde den i huvet på honom....=/ Aj, aj, vilket uppvaknande! Så elak är jag inte nu för tiden...;-) Nu har jag gjort mig i ordning o ätit frukost, så nu väntar jag bara på att klockan ska bli lite mer så jag får åka. Tio minuter till, sen kan jag bege mig. Visst är det förresten konstigt det där med att man vaknar någon minut innan väckarklockan när man ska göra nåt speciellt? Det är inte första gången det händer. Precis som att man känner på sig i sömnen att det är dags. Skolan håller på till kl 13 idag. Undar vad jag ska hitta på sen då? Kanske gå en sväng på stan, det var länge sen... får se hur jag gör.
Nu är jag redo att möta dagen. Hoppas den blir lika bra som igår! Ha en skön lördag!