Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 10 september 2011

En solig lördag

Idag sken solen och det har varit en härlig höstdag. Jag o Erik bestämde oss för att köpa en gitarr till Jonathan i födelsedagspresent, och även mamma o Jerry var med på presenten. Eftersom det är enklast att åka och fixa sånt på en helg och vi dessutom ville att Jonathan skulle vara med själv, så fick det bli idag. Vi sa bara att vi skulle åka till Sundsvall, men inte vad vi skulle göra. Väl där gick vi in på en musikaffär och fick lite råd och tips om vad som var lämpligt att köpa. Jonathan blev minst sagt jätteglad!!! När vi kom hem började han spela direkt. Det finns bra möjligheter att lära sig via nätet, utan att behöva ta riktiga lektioner. När han hade suttit i sitt rum och klinkat ett tag kom han in i vardagsrummet och spelade stolt upp Boulevard of broken dreams med Green Day!!!! Mycket bra! Det känns som att han är väldigt intresserad och det känns även som att han har ganska lätt för att lära sig! KUL!!! Hoppas det håller i sig nu! Jag vill också kunna spela gitarr. Tror jag får gå kurs hos Jonathan när han har lärt sig mer...;-)

Inga kommentarer: