Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 12 september 2011

Ny musik

Idag kom Melissa Horns nya skiva som jag hade beställt. Äntligen! Så nu har jag precis lyssnat på den, och fler gånger ska det bli. Jag tycker hon skriver så fina, djupa, tänkvärda texter. Har haft en ganska lugn och skön dag på jobbet. Jag skulle verkligen behöva sätta fart med skoluppgifterna nu när jag har "ensamvecka" igen, men jag känner inte riktigt för det. Måste fundera lite till på vad som ska hända med den där soppåsen...;-) Vet inte om jag berättade det men en av uppgifterna lyder: "Du går ut för att slänga en soppåse, något händer, vad? Skriv två A4 i jag-form." Sen ska man skriva om samma soppåse, två A4 fast ur någon annan persons perspektiv.... Så jag ska skriva fyra st A4 om händelser kring en soppåse.... Jag har börjat spåna lite, till och med börjat skriva några rader, men den är inte helt klar i huvet än, så jag måste fundera lite till... Det är nog den uppgiften som tar längst tid, förutom den tjocka boken som ska läsas, men resten går nog ganska fort att göra. Sophistorian går nog också fort bara jag kommer igång ordentligt. Längtar tills i helgen när lilla söta syster yster kommer på besök. Då blir det som alltid en sväng till Birsta på lördag. Och en massa skratt förstås, det är obligatoriskt när vi ses. =) Det finns nog ingen människa på jorden som får mig att skratta lika mycket som Madde. Vi har inte så mycket planer för helgen för övrigt. Bara längtar ändå. Och som pricken över i så har jag min kort-fredag när jag slutar ett! =) Härligt, härligt!

Inga kommentarer: