Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 1 september 2011

Just nu tänker jag på...

...att jag saknar mina go´-troll förskräckligt mycket, och att jag önskar att det vore april i stället för september.  Då skulle hela sommaren ligga framför oss i stället för bakom oss....
Hur kan man mentalt förbereda sig så att inte hösten o vintern ska bli så jobbig? Varje år är det samma sak, jag börjar gruva mig redan i augusti och sen är jag halvt deprimerad hela den hemska årstiden. Jag försöker tänka positivt, men just när det gäller det så är det så svårt. Varför har man inte en inbyggd knapp som man kan trycka på om man hellre vill gå i ide?? Om jag skulle ha "uppfunnit" människan så hade det i alla fall varit ett självklart tillbehör! ;-) Eller så kan man ha ett ihopfällbart landskap som de har i Långbens husvagnssemester på julafton. Ett konstant sommarlandskap. Det vore nåt det. Fast nu tror jag fantasin skenade iväg en aning...=)
Hoppas åtminstone att vintern kommer sent. Hösten står jag i alla fall ut med lite bättre än vintern.

Lade mig på sängen tidigare på eftermiddagen och skulle läsa lite i en bok jag håller på med.... vad hände? Jo jag somnade igen och sov i mer än en timme. Jag som normalt sett aldrig sover på dagtid. Vaknade av att Lottis ringde och sa att det inte blev nån tjejmiddag i kväll för hon hade migrän. Det var nog enda gången någonsin jag nästan tyckte att det kändes skönt att det blev flyttat. Kände mig allt annat än pigg. Och så en bra sak till...nu har vi det kvar i stället! Nåt att se fram emot...Fast jag tycker så klart synd om Lottis som har migrän så ofta, det måste vara hemskt! Nu ska jag snart lägga mig och göra ett nytt försök att läsa i boken...den är ju bra så jag vill ju veta vad som händer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att det blev inställt. Jag hoppas att vi snart har ett nytt datum bokat. Men jag tyckte också på ett sätt att det var skönt att det blev inställt. Jag hann dammsuga halva huset, klippa hela gräsmattan, handla och fixa lite hemma. Ser fram emot en lugn fredag em.
Blir nyfiken på boken. Också något att prata om på tjejmiddagen. :)
Kram Britta

Catarina sa...

Japp, jag längtar också tills tjejmiddagen blir av!!!