Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 11 september 2011

Söndagsmorgon

Vaknade halv sju!!! Tror jag blir galen. Varför kan inte barnen sova längre på helgerna?? De blir så snabbt inställda på de tidiga mornarna när skolan startar. Och även fast de försöker smyga så är ju jag så lättväckt så jag vaknar så fort nån rör sig där inne! Nåja, dagen blir längre i alla fall och man hinner med mer saker. Vi funderar på att gå upp till vindskyddet i skogen idag. Får se bara om vädret tänker bestämma sig först, det ser lite "ostadigt" ut just nu, men jag tror att det kommer att bli fint! =) Thea och jag pratade till o med om att ta med oss färger, penslar o papper dit upp i fall inspirationen skulle komma, man vet aldrig!
I eftermiddag ska Edvin börja på gymnastik på Landgren. Han är så himla intresserad av att göra volter, hoppa och ha sig, så han har kommit på att han vill börja. Fast han känner inte en kotte som håller på med gymnastik, så jag tycker det är starkt av honom att börja ändå. Det är dessutom bara han som är nybörjare i gruppen, de andra har hållt på ett tag, men han vill dit i alla fall, så jag hoppas att detta kan bli "hans grej". Fotbollen tror jag att han började på bara för att kompisarna spelade, det var inte riktigt han, eftersom han tröttnade så fort. Jag tror att Edvins intresse för gymnastik växte i somras när vi var på brorsans 30-årsfest. Brorsan hade en kompis som var på festen som hade gått i cirkusskola och lärde både Edvin och Thea en massa saker! Efter det började Edvin på allvar träna själv ute. I sommar lärde han sig att göra en volt i luften och landa på fötterna! Jag höll på få hjärtfel varje gång för jag var så rädd att han skulle göra illa sig... Nä nu ska vi sätta lite fart så vi kommer iväg. Sen hem och göra kalops o potatis innan gympan....
Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer: