Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 23 september 2011

Härnögården nästa?

Jag känner mig som en gnällig pensionär den här veckan... Det mesta har gått emot mig. Ryggskott, krånglande skoluppgifter, förkyld och en trasig bil... och som om det inte vore nog så har jag fått varit till Vårdcentralen idag IGEN. Jag som normalt sett aldrig är dit... Men den här gången var det inte ryggen, utan ett öga! Jag tror jag blir tokig. Det började igår med att jag kände mig öm runt ögat hela dagen, ungefär som när man har ont åt bihålorna. Tänkte inte så mycket på det, men sen på kvällen när jag höll på tvätta mig såg jag att ögonlocket börjat svälla upp. Som vanligt tänkte jag att det går nog över när jag sover, eftersom jag tror att det alltid ska ske underverk då... Det gjorde det inte. I morse så jag ut som nån hade boxat på mig, jag var jättesvullen och röd runt ögat! Det är ju inte första gången jag får så, sist var för ungefär ett år sen, så jag förstod direkt att jag måste till vårdcentralen för det. Det brukar inte ge med sig av sig själv. Så det var bara att ringa. Fick en tid kvart över tio och då fick jag låna en kollegas cykel  tack o lov, eftersom jag inte har nån bil.... Ovant att cykla, det har inte gjort på måååånga år....! Som alltid när jag får så där med ögat så visste dom inte vad det var riktigt. Antingen nån invärtes vagel eller bara nån infektion av nåt slag. Fick droppar som jag ska ta var tredje timme i några dagar. Jösses, nu får det vara slut på åkommor, annars kan jag lika gärna flytta in på Härnögården. ;-)
Jobbade till tre, ska äta mat nu och i kväll blir det fredagsmys och Idol. Underbara, underbara fredag!!!!!

Inga kommentarer: