Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 23 september 2011

Fredagskänsla

Fredagar är så speciella. Direkt man vaknar på morgonen känner man i hela kroppen att det är fredag. Även om man har lagt sig sent kvällen innan och känner sig trött, så känns det ändå lättare att kliva upp än alla andra mornar. När man kommer till jobbet så märks det på hela stämningen. Alla är glada och lite småflamsiga och skrattar mer än vanligt. Även om det är stressigt och mycket att göra så känns det också lättare än vad det gör de andra dagarna under veckan. Man kan liksom ta allt bara för att man vet att det är de sista timmarna man gör på veckan. Vår "köksa" skämmer bort oss med fredagsfika varje vecka. Idag hade hon bakat en god rödvinbärskaka. När personal i huset börjar gå hem så hörs glada "hej då, och trevlig helg". Man möts även av flera glada föräldrar som utstrålar samma känsla när de hämtar sina barn på fredagarna. Och det allra, allra bästa är när man själv säger de orden och går ut genom dörren och vet att hela helgen ligger framför en. Sen går man vidare till skolan och hämtar sina egna barn som oftast också är glada när det är fredag. Hem, äter nåt gott, slappar en stund och ser på Idol och äter "fredagsmys" i soffan. Och tänder hundrafemtioelva värmeljus så klart! Den stunden på veckan är den som jag, och även barnen, ser fram emot mest på hela veckan. Och nu är den här!!! =)
En bild från en annan fredag.....

1 kommentar:

Anonym sa...

hundrafemtiotolv faktiskt ;))) /micke