Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 14 september 2011

Städa, städa...

Har städat från två-tiden till kl sex.... Men nu jäklar är det fint här!!! =) Som jag har dragit ut på det den här gången... Jonathans rum blev som nytt när allt det grå dammet försvann...;-) Usch o fy så det såg ut! Nu är det i alla fall gjort och jag känner mig mycket nöjd med mig själv! Funderar faktiskt på om jag ska byta gardiner i Jonathans rum också när jag ändå är igång, men det är ju så tråååååkigt att stryka!!!!! På tal om det skulle jag behöva köpa ett nytt strykjärn, men hur kul är det att lägga pengar på?? Jag har haft mitt sen jag flyttade hemifrån, och det fungerar visserligen fortfarande, men "vattenspruten" funkar inte och så låter det som att det sitter en gubbe och visslar inne i strykjärnet! Ja det är säkert, ibland kommer det nåt konstigt ljud så man tror att järnet ska explodera snart. Nej stryka är inget jag gillar, och jag gör det bara i yttersta nödfall, därför får jag nog dras med vissel-järnet ett tag till. En del människor stryker ju precis allt....jeans, tröjor, underkläder, rubbet!!! De måste vara lite galna. Jag stryker gardiner, dukar och skjortor. Men vem vet, jag kanske ser halvskrynklig ut för jämnan också?? På tal om städning så skulle jag verkligen behöva ta tag i fönstren också.... fast å andra sidan är det snart mörkt både på morgonen när man går, och på eftermiddagen när man kommer hem, och då ser man inte hur smutsigt det är. Och det man inte ser finns inte, eller?? Man kan ju låtsas i alla fall. Putsar nog fönstren till våren när det blir ljust igen! ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar hur du tänker;) /Micke

Catarina sa...

Är jag inte smart så säg?? ;-)

Anonym sa...

Jo, jag tycker det :) /Micke