Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 24 september 2011

Effektiv!

Idag har det varit soligt och fint ute, härligt! Thea och jag tog en promenad bort till Härnöhallen och köpte lördagsgodis. Sen gick hon till en kompis och Edvin fick besök av en kompis. Och Jonta gick till en kompis... så då passade jag på att skriva lite mer. Den här uppgiften var att man skulle läsa en dikt som vi hade fått på ett papper. Sen skulle vi skriva en berättelse med inspiration från dikten. Det gick ganska fort, den skulle vara två A4. Så nu har jag skickat in både den och "sop-historian". Känns mycket mycket skönt... Så nu är det bara det fiktiva barndomsminnet kvar att skriva som ska vara inne senast måndag. Den jag skrev som var från verkligheten går inte alls så bra att ändra, så jag får helt enkelt börja om. Men bara jag kommer på ett ämne så går det nog snabbt. Har ju hela morgondagen på mig!
Ögat såg inte alls bra ut i morse. Nästan ännu värre och mer rött. Träffade en arbetskamrat på Härnöhallen och hon sa också det, att det såg mer rött ut idag. Men nu när jag tog dropparna sist (tar dom var tredje timme) så tyckte jag faktiskt att svullnaden hade gått ner lite, så jag hoppas verkligen att det är på väg åt rätt håll nu. I kväll ska Thea och jag se på Mama Mia på trean klockan åtta! Jag har ju sett den flera gånger, men det är verkligen en riktig "feel-good-film" så den tål att ses igen!

Inga kommentarer: