Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 20 september 2011

Ordförrådet

Trots att jag älskar att skriva och formulera mig så har jag ganska dåligt ordförråd. Det är många ord jag läser som jag inte vet vad de betyder. Ibland ställer det till problem. Som idag till exempel. Efter mitt förra inlägg tänkte jag vara ambitiös och börja med mina skoluppgifter. En av uppgifterna heter "Ett barndomsminne". I förklaringen står det att man ska skriva en fiktiv text under rubriken. Och vad betyder fiktiv? tänkte jag för mig själv. Sen tänkte jag att det är nog inte så viktigt, så jag klurade och klurade och skrev sedan en historia om ett barndomsminne som jag kände mig nöjd med.  Sen skulle jag lägga in det på webCT på studentportalen, men av någon anledning kom jag på att jag skulle söka betydelsen av fiktiv först. Alla ni som säkerligen redan vet vad fiktiv betyder har säkert fått er ett gott skratt nu, men det fick inte jag. Fiktiv betyder att det ska vara en påhittad historia! Jag har ju skrivit direkt från mina egna minnen. Fel, fel fel.... så nu får jag alltså börja om. Tappade genast den lilla motivation jag hade fått. Usch vad trött jag blir på mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Överdriv eller underdriv lite grann här o där, då blir den fiktiv ;) /Micke

Catarina sa...

Det är sant! Försökte med det, men sen lade jag ner...får se vad det blir...