Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 18 september 2011

Helgerna går fort!

Jaha, nu är det söndag kväll redan och helgen bara försvann! Har haft trevligt så klart. På förmiddagen ringde jag efter Thea så hon fick komma hit o träffa Madde en sväng. Hon blev jätteglad över skrivbordet och passade på att rita en fin teckning medan hon var här. Sen åkte Madde och jag en sväng på Dollar. Hon skulle ha ett par gardiner som inte fanns i Sveg. De fanns inte här heller... Sen åkte vi på Jysk o kollade lite. På eftermiddagen åkte vi bort till Erik o grabbarna så hon skulle hinna träffa dom också och ge Jonathan hans födelsedagspresent. Fick tips av Erik att jag skulle ominstallera min telefon, eftersom den krånglar så mycket. Nu funkar den klockrent igen (även om jag ändå inte är riktigt sams med den). Tur det finns folk som kan, annars hade jag lämnat in den för lagning. Helt allvarligt hade jag tankar om att jag skulle börja använda min gamla telefon i stället. Höll på bli galen!!! Det tog hundra år att skriva ett sms för touch-knapparna "tog inte" så man fick trycka (läs banka) på dom flera gånger innan man hade fått ihop ett ord. Det var nära att min hammare från den fina verktygslådan jag fick av mamma, hade kommit till användning. Sen skjutsade Madde hem mig innan hon for vidare hem till Sveg. När jag kom hem tänkte jag vara flitig och bära ner Theas lilla bord och småpallarna i förrådet (nu när hon har skrivbordet i stället). Jag var så klart bekväm och bar med mig allt samtidigt nerför alla trappor. Det gick bra ända tills jag skulle låsa upp dörren till förråden. Den går inte att ställa upp, så jag skulle hålla emot den med ena benet medan jag bar in sakerna. Då brakade det till i vänstra nedre sidan av ryggen och jag trodde att jag skulle ramla ihop i en liten hög. Inte kul. Nu är jag så klart halv-invalid och undrar hur i all sin dagar jag ska kunna jobba i morgon?? Hoppas att det går till sig när jag sover. Att jag aldrig lär mig att min rygg inte står pall för mycket. (Och att jag aldrig lär mig att jag bör träna min rygg för att förebygga sånt här elände!) Skit-rygg.
Jag blir alltid lika imponerad av Theas fina teckningar!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Styrkekramar!!!! /Micke

Christina sa...

Krya på dig gumman!Du måste börja att träna ryggen.KRAM!

Catarina sa...

Tack Micke, och tack mamma! Har fåt en tid hos sjukgymnast kl 11.