Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 20 september 2011

Fel på bilen??

Det skulle ju inte förvåna mig om jag har fått nåt fel på bilen nu också? Var tvungen att åka o handla lite idag eftersom det ekar tomt i alla skåp. När jag kom tillbaka från affären och steg ur bilen på parkeringen så luktade det mystiskt bränt framifrån på bilen. Jag kan ju ingenting, så det var ju ingen större mening att jag skulle öppna huven och titta. Får be nån som kan att åka en sväng och titta o lukta... Nåt skumt är det, det har jag på känn. Vill inte, vill inte att det ska vara nåt!!!! Ryggen är i alla fall mycket bättre, men så klart inte helt bra. Känns som det är vanskligt att gå till jobbet för tidigt. Risken är att jag lyfter nåt eller vrider mig på nåt sätt och det brakar till direkt. Därför har jag bestämt att jag tar en extra dag hemma i morgon. Egentligen hade jag nog tänkt gå till jobbet, men så pratade jag med min kloka mor i telefon och hon fick mig på andra tankar. "Det är bättre att ta en dag extra än att gå tillbaka för tidigt och ryggen brakar igen!" Så sant! Ganska logiskt och jag hade tyckt att det vore en självklarhet om det handlade om nån annan än mig. Men när det gäller mig själv så tycker jag inte att jag har varken lust, ro eller råd att vara hemma i "onödan", fast jag har insett att det inte är i onödan. Det är nog helt enkelt bäst. Så det får bli så helt enkelt. Försöker vara uppe o stå och gå så mycket jag kan, och gör mina "vridövningar" lite då och då. Det är när jag sitter stilla för länge som det stelnar till och gör ont. Jag borde ta vara på den här "hemma-dö-tiden" och plugga. Har ju massor av saker att göra, men motivationen har fastnat långt inne av nån anledning. Tidspress har jag på mig också, det börjar brinna i knutarna och då brukar det normalt sett bli fart på mig, men inte nu, jag bara skjuter upp det hela tiden. Nåja, jag hinner nog....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur bränt?? Som när pastan kokat för mycket, som när man eldar i en tunna, som när TVn vart på för länge??? Bra att du tar hand om dig, klok mor du har :) Omotiverad löser man inget på ett bra sätt, motivationen kommer nog tror jag. Hejar på lite i bakgrunden ;) /Micke

Catarina sa...

Som en generator som har brunnit, har jag just fått veta...=( Tack för påhejningen!