Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 31 augusti 2011

Nu blev det svårt...

Loggade in på mailen nu i kväll och upptäckte att jag har kommit in på kursen på högskolan! Jag hade ju släppt det där helt o hållet eftersom jag stod som tolfte reserv. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Den börjar på fredag eftermiddag, efter mitt vanliga jobb....oj vad svårt det blev. Känns stressigt att fixa med all litteratur och sånt.... fast jag minns ju hur det var 1994, när jag vickade som barnskötare i Ljusne. Då ringde telefonen och en röst från Härnösand sa: "Hej, du är välkommen till Mitthögskolan i morgon bitti kl 8!"... Då kom jag in på förskollärarutbildningen på reservplats. Snacka om snabba ryck, och då hade jag ju inte ens en bostad, jag var 20 mil härifrån och hade aldrig ens varit i Härnösand. Men det ordnade sig det med, jag var ju där kl 8 dagen efter! Jag menar, nu har jag ju åtminstone en bostad...;-) Hur svårt kan det vara liksom? Men ändå, det vore enklare om nån kunde bestämma hur jag ska göra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska börja :)

Om man verkligen vill kan man tom tända eld på snö!

Lycka till/Mia

Christina sa...

Klart du ska hoppa på! Det är säkert någon mening med detta också!!!

Catarina sa...

Ni har rätt, jag har ju inget att förlora! // C