Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 8 augusti 2011

De svältande barnen i Afrika

Idag visade Aftonbladet åter igen bilder på de svältande barnen i Afrika. Det var en uppmaning om att skänka pengar till hjälp. Jag brukar aldrig göra det någonsin, men idag skickade jag iväg ett liten sms med några kronor för att stilla mitt samvete lite grann. Usch, det är så hemskt fruktansvärt när man ser de där magra barnkropparna. När jag hade sidan uppe kom Thea och tittade. Hon höll på börja gråta för hon blev så illa berörd. "När jag blir stor ska jag åka till Afrika och hjälpa dom där barnen, dom ska få mat av mig!", sa hon. Sen ältade hon det flera gånger under kvällen. Lilla gumman, vilka fina tankar hon har. Man önskar bara att det vore lite enklare att hjälpa alla dessa människor. Tänk vad bra vi har det egentligen...

Inga kommentarer: