Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 13 augusti 2011

Sakta men säkert

http://allehanda.se/start/harnosand/1.3800650-allt-fler-barn-i-angermanland-far-diagnosen-adhd

Sakta men säkert går kunskaperna kring ADHD framåt. Jag blir dock ledsen när jag läser kommentarer till artikeln. En del människor tror fortfarande att man måste komma från "dysfunktionella familjer" när man får en sådan diagnos. Så än behövs mer kunskaper, mer förståelse, mer uppmärksamhet kring detta viktiga ämne!

Stor kram till min älskade lillebror som kämpar på med detta helvete varje dag. Varje dag i hans liv har varit en kamp och jag önskar att jag kunde göra något för att hjälpa honom....

Inga kommentarer: