Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 22 augusti 2011

Det svänger...

Idag är det måndag vilket innebär att barnen kommit hem! Av någon konstig anledning har det känts som att de har varit borta extra länge den här gången, jag har längtat enormt mycket efter dom! Jonathan ser ut som vanligt igen, alltså som innan han började spraya håret och sminka sig... Idag berättade han att han ska klippa av sig en hel del av håret (!).... Hm, det var just det håret han var så "fett nöjd" med förra gången han var här.... Ja man slutar aldrig att fövånas... Till slut kunde jag inte hålla mig utan frågade lite försiktigt..."-Blev det för jobbigt med sminket och håret att fixa allt eller??" Svaret kom snabbt.... "-Ja verkligen, det var asjobbigt, plus att det var jobbigt att tvätta bort allt, och dessutom var det där stora håret i vägen när man ska skejta!" Jag log för mig själv inombords... Tonåringars svängningar är inte att leka med. Han bad mig fixa en tid hos frissan, så nu har jag bokat en tid tills på onsdag. Vi får väl se vad som gäller just den dagen??? ;-) Han är för gullig, min lilla, stora fina Jonathan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja dessa tonåringar... I söndags talade 16-åringen om att hon minsann var 16 och att hennes pappa inte hade med hennes kärleksliv att göra... för att ca en och en halv minut senare kolla med pappan att han faktiskt skulle följa henne till skolan följande dag. Humor! Liten och stor på samma gång.
/B.