Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 9 augusti 2011

Min fina Thea

Idag är det en stor dag. Thea börjar på fritids. Jag följde med henne dit till halv nio. Strax efter halv tio gick jag hem och lämnade henne där. Så nu ska jag hämta henne halv tre. Känns så skönt att hon är så social och glad av sig. Inte det minsta blyg. Men för mig känns det konstigt att alla tre barnen nu ska gå på skolan. Jag har ju haft förmånen att träffa Thea varje dag, även de dagar hon varit hos Patric, eftersom hon gått på samma förskola som jag arbetar på. Men nu blir det slut på den lyxen, och det blir verkligen varannan vecka, som med grabbarna. Så klart anpassar man sig, men ändå. Det känns ovant. Är ju van att ha mitt lilla troll på jobbet som kommer inspringandes på min avdelning då och då, bara för att sno en kram och sen gå igen. Men men, detta är mina ego-tankar. Det viktigaste är att hon och grabbarna har det bra, och det vet jag att de har. Både på skolan och hos sina pappor. Man kan ju inte bli annat än glad när man ser hennes små stjärnögon glittra av lycka och förväntan inför skolan. Det är ett stort steg i en 6-årings liv!

Inga kommentarer: