Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 1 augusti 2011

Frispel gånger två

Tidigare i kväll fick datorn nåt frispel och stängde av sig själv. Det kom upp nån ruta där det stod att det var nåt fel och att man kunde göra nån felsökning. Fråga mig inte vad jag klickade på, men efter mycket om o men fick jag igång den. Får se hur länge den går innan den stänger av sig igen?? Som om det inte var nog att datorn ballade ur så fick även jag själv ett riktigt frispel. Jag tog en liten jogging-tur!!!! Ja jag vet att det låter som jag har blivit sjuk... Jag tänkte faktiskt testa hälen och se om jag kan börja röra mig igen... Jag har ju inte kunnat gjort nåt (förutom att tråk-simma några gånger) på ett halvår för den där hälsporrejävlen. På sista tiden har jag knappt känt av den, bara lite grann. Det har blivit mycket  bättre! Och i stället för att ta en promenad så slog jag på stort direkt och "sprang" en tur. Självklart inte så långt, MEN... Jag vill stolt berätta att jag, trots att jag inte rört mig på så länge, orkade springa ungefär tredubbelt så långt som jag gjorde för nitton kilo sen, när jag sprang sist! =) Nu har jag förmodligen gått upp några kilon på semestern, så jag ska snart ta nya tag igen, och då är det ju på sin plats att jag börjar motionera också. Helst skulle jag vilja kunna börja på Friskis igen i höst. Om inte hälen protesterar ska jag göra det. Utan att överdriva hade jag nog orkat springa lite till också, men jag törs inte ifall jag blir ivalido i hälen i morgon. Observera att jag inte har sagt att jag ska börja springa som en dåre nu, men jag har i alla fall testat. Får se om det blir fler turer... Hoppas hälen håller!
I morgon efter jobbet ska jag hälsa på Anja en sväng. Det ska bli kul, det var länge sen vi sågs.

Inga kommentarer: