Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 29 augusti 2011

Nya skor till Big foot

Jonathans nya skor som jag bytte ut till stl 44 var tyvärr också för små. (de måste ha varit extremt små i storlekarna!) Han ville så gärna kunna ha dom så han försökte verkligen, men det var omöjligt. De fick åka tillbaka till shelta.se tyvärr. Dess värre var hans nuvarande skor så slitna att han var tvungen att ha nya NU, så jag åkte med Erik o grabbarna ner till Moyo (skateaffär) i Sundsvall där han fick prova ut ett par nya. (http://www.moyo.se/) Han provade flera fina, men alltid var det nåt fel... Killarna i affären var otroligt serviceinriktade och hjälpsamma. Rekommenderas varmt! De blev inte kloka på hans fötter så till sist mätte de fötterna, och då visar det sig att Jonathans ena fot är en hel cm längre än hans andra fot!!! Och det motsvarar en storlek, sa dom. Han har verkligen fått mina fötter, så har ju jag med...40 på den ena, 41 på den andra... och det är så besvärligt!!! Men till sist efter mycket och noggrannt provande hittade han ett par som blev bra! Så han blev helnöjd till sist, efter allt sko-strul! Skorna var ju hans födelsedagspresent från mig, och nu fick han även nya grejer till skateboarden av Erik i present ( i förskott), så gissa en som var överlycklig och flinade upp till öronen när vi åkte därifrån?? Något annat han är lycklig över är att de ska öppna en skate-affär här i Härnösand inom kort.

När jag väl var hemma igen skrev jag lite med brorsan på chatten. Han var upprörd över ett reportage om hans ADHD-medicin Metamina, eller rättare sagt, han var upprörd över denna läkare som förstör för såna som verkligen behöver den hjälpen på riktigt... Brorsan har ju själv fått den beviljad med ett specialtillstånd, efter noggranna utredningar och uppföljningar som en sista utväg när inget annat hjälper. Hemskt med en sån här idiot-läkare som ser så lättvindligt på så allvarliga saker. Läs och begrunda... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13540598.ab

Idag blir det tidig kväller! Halsen är inte direkt bättre men jag hoppas att den blir det snart. Har i alla fall inte varit gnällig idag! ;-)

Inga kommentarer: