Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 11 augusti 2011

Slöjd

Det är inte bara Thea som tar ett "kliv uppåt" i år. Edvin börjar i årskurs tre och det innebär nytt klassrum och nya "fröknar", samt en övergång från fritids till fritidsklubben. Han är också lite pirrig verkar det som. Ett nytt ämne han kommer att få då är slöjd. Det ska bli roligt! Jonathan har gjort många fina saker genom åren och det är så roligt när han kommer hem med dom. Minns själv slöjden som något jag gillade. Till en början tyckte jag bäst om träslöjd. Jag avskydde faktiskt syslöjd och var ingen stjärna på det, vilket jag också fick höra av vår hysteriska syfröken, som alltid halvgrinade så fort hon blev stressad. I träslöjd däremot var jag ganska hyfsad. Minns att jag gjorde en liten hylla och ett skrin, och faktiskt en träslev som min mamma fortfarande använder i matlagning, fast jag gjorde den i årskurs fem! Vår träslöjdslärare var en speciell man som alltid tyckte själv att han var väldigt lustig. Hans standardskämt var att han skulle bjuda på tårta den 30:e februari... Vi gick på det första gången ända tills vi upptäckte att den 30:e februari inte fanns....=/ På något konstigt sätt jobbade jag mig uppåt i syslöjden. Trots att jag gjorde två högervantar när vi stickade Lovikavantar, varav den ena var ungefär dubbelt så stor som den andra, och att jag sydde slöjdpåsen med helt fel sömmar, så lärde jag mig efter vägen, så när det var dags att välja vilken slöjd man ville ha när man blev äldre, så valde jag faktiskt syslöjd och lyckades gå ut med en fyra i betyg! Jag undrar om Edvin kommer att gilla slöjd?

Inga kommentarer: