Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 10 augusti 2011

Kvällsunderhållning

Som jag tidigare har berättat så har jag skrivit dagbok sen jag gick i årskurs sju. Det finns ett antal böcker i min gamla brudkista som står längst in i "klädkammaren". I kväll kom jag på att jag måste läsa dom, från början till nu... så jag hämtade fram de tre första åtminstone, så nu har jag börjat med den översta, min första fina dagbok... Kan intyga att jag fått mig många glada skratt under kvällen! Fast det finns även sånt jag inte gillar att läsa... Man mådde nog inte alltid så bra i den åldern. Hur som helst är det mest roligt, vilka bekymmer man hade, och vilka konstiga saker man reflekterade över. På en sida stod det tex: "Idag hade vi vikarie på engelskan. Han hette Carrie, var sur och hade negerläppar"... Öööh, jaha?? Viktig information... eller på en annan sida: "Idag på biologin fick vi se ett bildband på vad som händer om man snusar. Man kan få cancer och då blir det värsta läpp-bullen"... För att inte tala om hur ofta det stod om att man var osams med sina kompisar. Ena dagen var man sams med den ena men ovän med den andra, och nästa dag kunde det vara tvärtom... Det är i alla fall roligt med tillbakablickar, det är många minnen som kommer fram när man läser... Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa vidare... det är svårt att sluta när man har börjat! Men med tanke på hur många böcker jag har så kanske jag läst ut alla till jul?? ;-)

Inga kommentarer: