Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 22 mars 2011

Vår, vår, ljuvliga vår

Nu går det undan, oj vad det tinar! Härliga, men jobbiga tider. I mitt yrke är det inte den roligaste årstiden för oss personal med alla blöta kläder. Galonbyxor som ska av o på och in och ut ur torkskåp, vantar som luktar surt osv.... Men barnen har desto roligare! Idag hade vi väldigt lugnt på avdelningen så vi passade på att ta bussen till biblioteket och sen promenerade vi hem i solskenet. Slutade tidigt idag och det var skönt som alltid. Thea o jag tog bussen och handlade lite igen. Nu har vi nyss ätit middag, kassler, ris o sås blev det idag. Men jag håller med barnen: Det är godare med potatis! De är lik mig på den fronten, hellre potatis än ris o pasta, även om vi tycker om allt.
Nu ska jag sätta mig i soffan och bara vara en stund.

Inga kommentarer: