Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 10 mars 2011

Nostalgitripp

I kväll fick jag för mig att jag skulle leta fram min gamla videokamera (inköpt 1999, och väldigt fin och modern på sin tid)... Trodde inte att jag skulle lyckas få till det så man kunde se filmen på tv:n, men teknisk som jag är (som alla vet) så fick jag i sladdarna på rätt ställen och drog till o med fram min dunderklump till tv och fick i en ände där bakom, och VIPS så hade jag bilden på tv:n. Är det inte fantastiskt så säg?? Barnen och jag bänkade oss, och sen startade en resa bakåt i tiden med många, många minnen! Jonathan som liten, julfirande och Lucia från olika år, tiden i Göteborg, både Edvin och Theas första timmar i livet, Jonathan som stolt storebror till Edvin med sin jättekalufs som han hade som bebis, Thea rund som ett klot i badbalja, ja en massa roligt! Vi tittade, skrattade och njöt i säkert ett par timmar, men sen var det dags att sova. Alla tyckte det var otroligt roligt att se filmerna, så vi ska fortsätta i morgon efter frukosten. Jag riktigt längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va roligt! Jag tänkte bara för någon dag sedan på alla filmer som mamma har kvar från när jag var liten och som jag inte sett sen jag var rätt liten. Skulle vara kul med en filmkväll med mina bröder. Men eftersom vi talar om stenåldern vette rackarns om man får igång den antika utrustningen.
Hoppas magsjukan börjar ge med sig, vilket sportlov det blev för Edvin. :(
Krya på er!
/Britta

Catarina sa...

Ja visst är det roligt, önskar det fanns filmer sen jag var liten också, men det gör det inte! Ja det blev ett tråkigt sportlov, men nu är vi pigga igen! Ses på måndag! // C