Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 9 mars 2011

Ont i magen

I natt vaknade jag och trodde att jag skulle få min första riktiga magsjuka på 23 år. Satte mig på sängkanten och trodde jag skulle få rusa i väg o kräkas. Men efter en stund gav det sig. Det är nåt konstigt med mig, jag verkar inte kunna få "riktig" magsjuka, tack och lov. Men nån variant verkar det ändå vara, annars brukar jag inte må så där... Thea klagar över magont, men mår inte illa. Edvin har ätit frukost idag, så han är på bättringsvägen, igår ville han inte äta alls.

Jag ligger mest på soffan idag, med en liten galenpanna i bakgrunden som vill knäppa "roliga kort", som ni ser.... Är man hemma o har tråkigt får man göra det roligaste man kan. Har börjat läsa en bok som Madde hade med sig hit, den verkar bra.

På måndag har jag tjejmiddag här. Fattar inte hur jag tänkte när jag bokade en måndag, då ska jag ju på Viktväktarna. Men om jag kommer på nåt jag kan förbereda så hinner jag både och. Gäller bara att komma på nåt då.... för jag måste iväg på måndag, när jag missade måndagen som var. Jag är i alla fall tillbaka på banan efter helgens "ur-spårning", så det borde bli ett minus igen på måndag.

Nu ska jag göra nån lunch, får se om nån vill äta den här gången då?

3 kommentarer:

Leinda sa...

Lyckliga du som slipper magsjuka! Det finns ju en del som är immuna mot denna vidriga sjuka. Jag tillhör INTE en av dem och jag HATAR denna årstid. Jobbar ju som timvikarie vilket i stort sätt enbart handlar om att hoppa in på olika avdelningar med magsjuka. Jag drabbas alltid! Fy bubblan!! Längtar tills man åtminstone har en fast avdelning, kanske blir man lite mindre drabbad då! Hoppas ni alla får vara friska nu i familjen! Kram

Linda sa...

Haha...Leinda lät ju modernt. Kanske skulle byta ;)

Catarina sa...

Tack Linda!!! Nej magsjuka är inte kul, jag är glad att jag aldrig brukar få det...! // C