Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 20 mars 2011

Trevlig kväll!

Det blev som väntat en trevlig kväll igår! Helen och Patrik hade värmt upp sitt fantastiskt mysiga uterum, så vi satt där ute. Grillad fläskfilé och rotsaksgratäng, rödlökstsatziki, bea och ett jättegott vitlökssmör med soltorkade tomater, och sallad. Och rött vin till det. Mycket mumsigt var det! Tur att jag hade 25 propoints över att äta för, men jag överskred lite grann ändå... men det var det värt! Vi pratade och skrattade som vanligt, och lyssnade på musik. Kvällen gick jättefort och vi åkte inte hem förrän klockan var runt tre. Det var bara det att när vi satte oss i bilen och Lottis började köra så lät det inte som det skulle om bilen! (Det är dessutom hennes syrras bil). Det var ett högt, mystiskt ljud som inte försvann, så vi vågade helt enkelt inte åka hem i den. Lottis ringde Nobbe så han kom och hämtade oss och skjutsade hem oss, så jag var hemma när klockan var halv fyra. Men då slocknade jag på två sekunder, trots att vi hade pratat om gamla hemska filmer och nästan skrämt upp varann under kvällen, så jag trodde nästan ett tag att jag inte skulle våga sova själv...;-) Sov otroligt nog till tolv idag, bortsett från att ha varit upp och kissat halvt i sömnen runt åtta. Skönt med en sovmorgon, men nu har ju halva dagen gått, så den kommer att gå så fort... Ute skiner solen och det ser underbart ut! Jag har nyss ätit frukost/lunch. Eftersom klockan är så mycket att det blir två måltider på samma så kunde jag lyxa till det med den lite mer "pointsrika" yoghurten med äpple, kanel och vanilj. Mmmmmmmmmm, nån som smakat den? Om inte så gör det, den smakar nästan som en god efterrätt. Ja på tal om efterrätt så åt vi ju det också igår kväll, jag o Lottis gjorde den beprövade... och den blev lika god som vanligt förstås... det råkade bara bli en portion av modell större, så helt plötsligt var den nog några fler points än 4...=) Undrar vad jag ska hitta på nu då? Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: