Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 14 mars 2011

Minus på vågen och en lyckad middag!

Så var det då min tur att ha tjejmiddag, men först skulle jag på Viktväktarna så klart. Tog bussen ner på stan och sen gick jag därifrån. Självklart gör häl-helvetet superont nu så jag får halta igen. Morr morr. Men jag hade gått ner 0,9, alltså nästan ett kg till och fick därmed min andra guldstjärna och har gått ner 6,4 kg sen jag började på VV. *Stolt*. Hade bestämt att Britta skulle hämta upp mig där, men nu blev jag klar med vägningen så snabbt att jag hade massor med tid över innan hon skulle komma, så jag tänkte skynda mig till stan och ta bussen hem. Självklart hade jag glömt att jag haltade och att det tog dubbelt så lång tid att gå, så jag missade naturligtvis bussen och fick ringa Britta och be henne hämta upp mig där i stället... Jag testade en helt ny maträtt på tjejmiddagen, inte helt Viktväktarvänlig, men ack så god. Delar med mig av receptet:

Kyckling med soltorkade tomater, pesto och mozzarella, 4 port

4 kycklingfileér- bryn så att de får färg och lägg i en ugnssäker form.
2 påsar mozzarella-ost
0,5 burk Ridderheims soltorkade tomater
Grön pesto efter smak
2 dl matlagningsgrädde

Skär ett snitt i de stekta fileérna, fyll med mozzarella och hackade soltorkade tomater. Bred sedan över pesto och lägg mer mozzarella ovanpå kycklingfileérna. Klicka ut några tsk pesto runt omkring kycklingen och slå sedan över grädden. In i ugn 180 grader, ca 15-20 min tills kycklingen är klar. servera med tagliatelle.
Sedan hade jag även en efterrätt som blev betydligt godare än mina egna förväntningar, en riktig tiopoängare!!! Hittade receptet i Må Bra´s mattidning med Viktväktarrecept. Därav var jag liiite skeptisk och tänkte att det kanske skulle bli väldigt syrligt och inte hundra procent gott. Men samtidigt tänkte jag att jag skulle göra nåt pointsfattigt eftersom jag hade ätit en ganska onyttig mat. Men jag lovar, efterrätten var gudomligt god. Receptet kommer här, (endast 4 propoints för er som räknar!)

Passions- och hallonswiss, 4 port

4 dl frysta hallon
2 msk socker
4 passionsfrukter
2 dl passionsfruktsorbet (hittade ej denna sort på affären så jag tog kaktus/citron-sorbet)
2 dl hallonsorbet
1 dl vispad mellangrädde, 27%
8 små maränger

Värm hallonen med sockret på låg värme, de ska behålla strukturen. Gröp ur passionsfrukten och vispa grädden. Varva sorbet med lättvispad grädde, krossade maränger, hallonkompott och passionsfrukt i glas eller skålar.

Jag känner mig mycket nöjd med kvällens "meny", det blev otroligt gott! Efterrätten blev inte det minsta för sur, marängerna och de sockrade hallonen gjorde att det blev en supergod kombination! Rekommenderas varmt! Nu blir det snart natti natti. Håll era tummar för min tandläkarundersökning i morgon!!!!

Inga kommentarer: