Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 16 mars 2011

Jag hade det på känn

Jag skrev i morse att dagen skulle kännas lång. Det gjorde den VERKLIGEN. Haft en riktig skit-dag på jobbet, rent ut sagt. En sån där superjobbig dag när man känner för att säga upp sig och gå hem forever. Tur det inte känns så varje dag, för det tar sån energi av en. När jag slutade klockan fyra kändes det som klockan hade kunnat vara nio på kvällen, det kändes som jag hade varit på jobbet i hundra år. Nåja, i morgon är det en ny dag och då känns det säkerligen bättre igen. Sen jag kom hem har jag inte gjort så mycket vettigt heller. Är trött, så det blir nog snart natti natti. Redan torsdag i morgon, det är inte klokt hur fort veckorna går! Sen har jag tidig fredag, ååååh vad skönt! Har dock "läxa" till på fredag, inläsning av den nya läroplanen. Sen på måndag har jag lönesamtal med chefen, så i helgen måste jag försöka förbereda mig för det, alltid lika svårt! Nej, nu ger jag upp den här dagen, John Blund ropar från sängen! ;-)

2 kommentarer:

mathilda sa...

men vad har jag sagt?! du ska inte se det som svårt att gå på lönesamtal!
Du är en fantastisk pedagog, även de dagar som känns toklånga och kassan på ica lockar :)
lägg fram alla dina bra egenskaper och kräv mer än de ynka procenten som erbjuds.
Utan dig skulle barnen antagligen inte få lika en välfylld fotodokumentation, dom skulle inte ha en underbar tröstare och både kollegor och barnen skulle sakna dina skratt och upptåg!
Helt enkelt skulle lyan vara ett mkt tråkigare ställe utan dig!

Catarina sa...

Mathilda: TACK!!! =) Dina ord värmer ska du veta! Kram till dig!