Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 19 mars 2011

Lördag och solsken

Har bara varit inne och gjort ingenting idag, trots det fina vädret. Kan ju fortfarande inte gå nånstans med hälen, och jag kände inte för att ta bussen ner på stan. Gjorde kyckling och klyftisar med timjan till lunch. Det måste vara den godaste "viktväktarlunchen" man kan göra.  Rörde ihop lite lätt-creme fraiche, thai sweet chilisås och vitlök till en sås. Mums!
Helen och Patrik skulle stå för middagen i kväll, undrar vad vi får för gott? Jag och Lottis ska göra efterrätten och gissa vad?? HAHA, vi ska göra samma som i måndags, och samma som igår....=) Vi diskuterade hit och dit och kom fram till att den var ju väldigt god, och dessutom lite "nyttigare", så vi kör på den igen! Vi ska åka och handla ingredienser om en timme. I kväll blir det jag, Lottis, Helen o Patrik, Nobbe, Robban och en kompis till Lottis som är här från Stockholm. Tror att det blir en trevlig kväll.
Det droppar från taket ute, äntligen äntligen är det snart vår! Fast igår kväll snöade det, tack o lov kom det inte så mycket här som det gjorde söderut. Ser fram emot semestern. Listan har kommit på jobbet, så nu är vi ett steg närmare! Jag blir nog ledig de fyra stängningsveckorna har jag tänkt mig, alltså i juli. Jag brukar vara ledig samma veckor varje år och trivs bra med det. Synd bara att man inte har mer semester att ta ut. Men det är fyra veckor att se fram emot. Härmed beställer jag en stor SOL till de veckorna. ;-) Nåja, det är bara mars, jag svävar iväg lite i tanken...

Inga kommentarer: