Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 26 mars 2011

Earth hour

Tänka på miljön är något jag är urdålig på. Jag sopsorterar inte ens, utan det mesta åker i soppåsen, ja jag vet att jag borde skämmas! I kväll var det "earth hour" mellan kl 20.30 och 21.30. Bestämde mig för att delta i det åtminstone... Förvarnade barnen innan att vi skulle släcka ner allt, även tv och datorer. Sagt och gjort! Vi tände en massa ljus och oj så mysigt det blev! Sen satte vi oss i soffan och funderade på vad vi skulle hitta på i en timme. Vi började med nån fjantig "lek", att var och en skulle säga sin favoritfärg, sin favorit-maträtt osv.... och sen fortsatte vi med allt vi kunde komma på, så vips så hade hela timmen gått, och vi hade inte ens funderat på om vi hade tråkigt. Det var riktigt mysigt, så när timmen hade gått var det ingen som ville resa sig ur soffan på en gång, så vi satt kvar lite extra och lät det vara släckt. Det är inte ofta man sitter med alla tre barnen i soffan och bara pratar och umgås. Earth hour var nog inte så dumt! Förresten...Är det i natt man ska ställa fram klockorna?? Har ingen riktig koll på det...

Inga kommentarer: