Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 31 mars 2011

Kan man betala för tv på halvtid?? ;-)

Jag önskar att man kunde betala halv tv-licens. För jag har bara tv på halvtid. De veckor inte barnen är här så knäpper jag sällan ens igång tv:n en endaste gång på hela veckan. Jag lyssnar bara på musik och gör andra saker. Så det känns onödigt dyrt med den där fåniga tv-licensen. Det finns nog inte många människor som ser så lite på tv som jag gör. Är bara inte så intresserad av det. Då ska det vara nåt riktigt bra. Hittills den här veckan har jag då inte ens knäppt på tv:n. Och så är det nästan alltid på mina "ensamma" veckor. Folk undrar vad jag gör i stället? Som att man är knäpp om man inte tittar på tv. Som att det inte finns några andra alternativ till vad man kan göra. Solsidan på söndagar tittade jag ju på förstås, men det är slut nu. Det okända tycker jag är bra, men inte ens det har jag följt den här säsongen som varit. På hösten när Idol börjar tittar jag försås, det är bra. Jag må väl vara tråkig, men en sak är säker. Jag kan konsten att bara vara. Och det är skönt! Min tjock-tv får nog hänga med ett tag till, tills den inte funkar. För vad ska jag med en modern platt-tv till? Jag vägrar att köpa en bara för att den är snyggare.
Inför halv tv-licens, det skulle jag uppskatta! ;-)
Min nästa tv?? ;-)

Inga kommentarer: