Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 25 december 2010

Tur man känner folk som kan hjälpa en....

Fighten med soda streamern löstes när Patric kom hit med Thea, han satte ihop den åt mig. Klick, klick sa det och sen var det klart, så förmodligen var det inte så svårt.... Sen kom problem 2 när barnen hade öppnat alla klappar.... då var det ju två snowracers i molekyler som skulle sättas ihop....suck. Patric erbjöd sig att komma o göra det nån dag till veckan. Lite senare pratade jag med Erik i telefonen om vilken tid grabbarna skulle hämtas i morgon. Jag berättade om snowracersarna och då undrade han om han skulle komma och montera ihop dom? Jag tackade inte nej direkt, eftersom jag vet att det kommer bli tjat om att teståka dom så fort som möjligt. När han kom undrade han om jag fått hjälp av någon att sätta upp Jontas hylla, vilket jag inte hade eftersom det skulle vara en särskild borr. "Jag tänkte väl det, så jag tog med borren" sa han och gick in och borrade/skruvade upp hyllan. Jag såg chansen att äntligen få upp ljuskronan och lyktan också, så då fick jag det ordnat också, plus att bägge snowracerna är ihopmonterade o klar! Tänk så bra! Tur man är vänner med sina ex så man har någon användning för dom! =) (Obs, läses med humor!) Haha.... Misstänker att det är för att de känner mig så väl och känner lite medlidande med att jag är så fruktansvärt oteknisk. Men det känns mycket skönt att ha fått upp sakerna. Ljuskronan har ju stått på golvet sen jag flyttade in i början av oktober...
Nu kollar barnen på Skönheten och odjuret som Thea fick i julklapp.

1 kommentar:

Cecilia Kautzman sa...

Det säger mycket om dig som person, så det ska du vara stolt över tycker jag :-)