Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 14 december 2010

Sjuk, hemma, grubblar och funderar...

Har så extremt ont i högra sidan av huvet. Från ögonlocket och utåt o ner mot kinden, och så är jag öm utanpå huvet när man tar där. Jätteskumt och obehagligt. Fryser och har ont i hela kroppen, mår allmänt skit idag, så jag är faktiskt hemma från jobbet. Tråkigt har jag, även fast lilltroll är hemma och håller låda. Har legat under täcket hela dagen.

När man har såna här dagar så blir det att jag funderar så mycket. Blir så där djup och funderar på livet liksom. Tror att allt som händer i mitt liv har en mening. Ångrar aldrig något även om saker o ting har blivit fel, men då har man lärt sig något i stället. Så känns det för det mesta. Ibland förstår man inte varför saker o ting händer, då funderar jag ännu mer. Man möter och lär känna olika människor. Vissa finns alltid kvar i ens liv, och andra försvinner igen. Livet är bra märkligt. Ibland känns allt bra, ibland känns allt bara skit. Idag känns det "mitt emellan", bättre än igår, för då var en sån där skit-dag. Och dagen innan det kändes allt tipp topp. Det är verkligen en berg- och dal-bana. Tur att man har mycket saker att vara glad över när man har en down-dag.... att jag har tre friska, fina härliga barn, att jag själv inte har någon hemsk sjukdom, att jag har goda vänner och världens finaste mamma, och underbara syskon. Att jag har ett hem och ett fast jobb på ett ställe där jag trivs med bra arbetskamrater, att jag alltid har gjort så gott jag kan för att livet ska bli så bra som möjligt. Och när jag tänker efter så har jag nog lyckats ganska bra! Påminn mig om det när jag känner mig nere nästa gång!

Min chef ringde hem till mig idag. BARA för att berömma och tacka mig för ett jobb jag hade gjort! Sånt är jag inte van. Jag satt hela tiden och väntade på att hon skulle komma fram till varför hon ringde. Men det var bara därför! Vad otroligt glad jag blev för det!!! Varför är man så dålig på att berömma varandra? Det ska jag bli bättre på, att berömma andra. Hela dagen kan bli räddad av en sån sak. Och varför reagerar man så som jag gjorde? Man tror att det är något annat i stället för att suga åt sig och känna sig stolt. Handlar det om dålig självkänsla?? Antar det.
Nej, nu är det nog bäst att jag slutar så jag inte blir ännu djupare. Värsta flumm-flumm idag känner jag. Nåja...så är ju jag..... och det är jag bra på! ;-)

3 kommentarer:

Madde sa...

8,4 kg, gud va bra! :)
Fy vad otäck din huvudvärk låter, hoppas det släpper snart!

Helen sa...

Hatar huvudvärk som man vaknar med som inte släpper. Det enda som hjälper då för mig är Alvedon, Treo är helt värdelöst då. De fungerar nog bara dagen efter.
Håller med om återkoppling, det är vi alla jättedåliga på. Det försöker jag ständigt jobba med på jobbet i alla fall. Bra chef som tog tag i det och ringde t o m. Det betyder jättemycket.

Anja sa...

Tråkigt att du känner dig nere. Som du nog vet så är ju även jag en sån där djup och grubblande människa så jag känner igen det du skriver. Jag tror också att allt har en mening. Det är så lätt att inte tänka på det som verkligen är DET viktiga i livet när man är nere - gläd dig åt dina fina barn och umgås med dina vänner - lev! Sen har man de där pissiga dagarna ibland det bara är så.
Ja visst är vi dåliga på att berömma varandra...därför tänkte jag genast bättra mig och berömma dig för att du verkligen är den du är och står för det, det beundrar jag dig för! Så lägg ner flumflummet nu och var stolt över dig! :-) Kul med berömmet från din chef och grattis till viktminskningen! Kram