Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 16 december 2010

Gegg-klet

Retar mig på att salvan aldrig "går in i ögat" utan ligger som en kletig dimmig hinna runt hela ögat hela tiden. Men....huvudvärken är näst intill borta idag, så då står jag gärna ut med kletigt öga.
Ute är det för en gångs skull inte lika kallt, men självklart så snöar det som bara den i stället. Antingen eller liksom....
På lördag kommer kära mamma på besök. Ska bli kul att ses och få visa henne hur det blev här när det blev klart. Sist hon var här stod kartonger lite här o var, hade ingen soffa och ingen tv-bänk, allt kändes lite kaotiskt. Men nu är det hyfsad ordning bortsett från vissa saker som jag måste ha hjälp att sätta upp med en Hilti-borr.
Måste ner på stan på lördag o fixa lite julklappar. Har en hel del kvar...
Undrar för den delen vad man ska hitta på på Nyårsafton i år? Känns lite halvtråkigt om det bara är jag och barnen som ska sitta här och uggla. Måste hitta på nåt... så jag inte somnar innan tolv...! Det har faktiskt hänt en gång när jag hade en sån där trött-period i mitt liv för några år sedan. Jag orkade inte vara vaken till tolv utan somnade innan! Det var ju för bedrövligt, det får inte hända igen.

Från det ena till det andra så hatar jag Tele2. Hade jag vetat allt krångel som det skulle medföra hade jag aldrig, aldrig bytt..... Nu är det telefonen som krånglar. När man ringer hit så går telefonsvararen igång på en gång, utan att en enda signal går fram! Ringde Tele2 om det igår och då fick jag instruktioner hur jag skulle göra för att "fixa" det, koder hit o dit som skulle knappas in. Jag gjorde på mitt eget sätt som alltid brukar funka, jag drog ur sladdarna och stoppade in dom igen, och sen funkade det som det skulle hela dagen igår. Ända tills idag då mamma ringde o sa att hon hade ringt två gånger men att telefonsvararen hade gått igång på en gång. MORR MORR MORR. Varför blir det så helt plötsligt, och sen funkade det ju tydligen igen eftersom hon kom fram när hon ringde tredje gången.... Jäkla skit-tele2!!!!! För några dagar sen var det bredbandet som krånglade....o nån gång har det varit tv:n. Alltid något. Som tur är så är jag ju så vääääldigt tekniskt lagd av mig...eller inte....;-)

1 kommentar:

Anna sa...

hur är det med ögat? hade du inte bott så långt borta skulle jag ha kommit förbi med borrmaskin. har ju övning i betongväggar här hos oss :-)

Hoppas att allt är bra hemma i Sverige. Utifall vi inte hörs innan så ha en underbar jul och somna inte innan tolvslaget på nyår. Hur vore det med att sova middag innan? Det gör vi och det funkar alltid. Kram på dig.