Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 10 december 2010

Svarta pepparkakor och glimmande Luciatåg

Igår var det årets pepparkaksbak med barnen på jobbet. Inte min favoritdag på året, jag HATAR verkligen att baka pepparkakor, så mina egna stackars barn får aldrig göra det till jul. Men som sagt, på jobbet är man ordentlig! Det gick så bra ända till sista plåten som jag lyckades glömma i ugnen. Man kan minst sagt säga att det luktade bränt.... Och det fanns inte en gyllenbrun prick på en endaste kaka, alla var KOLSVARTA och det rykte om dom.....Jösses. Nu hatar jag att baka pepparkakor ännu mer... fast jag och min kollega AnnaCarin hade ganska kul åt det hela ändå, det gäller att se på det med humor! =)

Idag var det däremot dags för en av årets BÄSTA dagar. Gerestaskolans Luciafirande! Oj oj oj, hur ska det gå när mina egna barn är så stora så de inte är med, då måste jag på något sätt dit i alla fall och titta, det är såååååååååå otroligt fantastiskt, magiskt och vackert. Hela Vindens hus, barn från 6-års upp till och med årskurs 5 i en enda jättekör, med fina sånger och bra musik! Det är så speciellt så det måste upplevas för att förstås. Stora lakanet skulle behövas för alla tårar som kommer..... Och den finaste lysande stjärnan i hela kören var försås min egna lilla stjärngosse Edvin!

Nu väntar jag besök från Monika, hon är nog på ingående när som helst! Ska bli kul!

Inga kommentarer: