Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 21 december 2010

Tidig dag

Slutade som sagt redan kl tolv idag för att gå hem och läsa.... och det gjorde jag verkligen också!!! Annars är det lätt att ta den där läs-tiden nån annan gång...men jag läste verkligen allt, bägge häften och gjorde understrykningar och frågeställningar. Ambitiöst av mig själv tycker jag! Känner mig mycket nöjd, även fast jag vet att jag kommer måsta läsa det igen innan den 7 januari, för till dess har jag nog glömt vad jag har läst annars. Men ändå, det är lättare när man läst det en gång!

Nu är kl tio över tre och jag väntar på att Ann ska sluta jobbet och vi ska fara till Birsta. Har skrivit en liten lista på vad jag ska ha, hoppas jag hittar nåt bara, eftersom allt till Jonathan är med frågetecken efter...mycket svårt!

Kanske ser jag i syne eftersom jag har ett dimmigt öga fortfarande, men det ser ut som det har slutat snöa ute!!! Fantastiskt! Hoppas det inte börjar igen bara...Kallt är det också.

Idag började det dimpa in julkort i brevinkastet, och som vanligt får man kort från människor man inte skickat till själv, alltid lika förargligt... Mina egna har jag inte ens skickat, ska försöka komma ihåg det i Birsta också... Det är alltid så kul när man får julkort tycker jag. Blir dock irriterad på mig själv över att jag har glömt att skriva julkort till en del som skickat till mig. Får väl skicka till dom på det "moderna" sättet, via mejl då....fast det är inte lika kul.

Pappa ringde igår, det är inte så ofta vi pratar, men jag tycker det är kul när det händer. Varje gång jag pratar med honom slås jag över tanken på hur oerhört lik Magnus är honom. De till och med låter lika på rösten. Vad en del människor kan bli lik sina föräldrar! Tänkte även när jag lade in bilderna från helgen på hur lik mamma har blivit morfar. Vem är jag lik då?? Många säger att jag är lik mamma, men jag ser inte en likhet. Andra säger att jag är lik pappa. Men jag är nog inte lik nån sådär jättemycket. Jag tycker sånt där är så lustigt, en del blir som små kopior av sina föräldrar. Jonathan är oerhört lik Erik, Edvin har hans färger, men är inte särskilt lik någon av oss. Thea är nog mest lik mig nu, men lik Patric när hon var bebis. Hon har i alla fall mina ögon såg jag tydligt när jag hittade ett fint kort på oss två! =)
Nu ringde Ann, mot Birsta City och alla miljoner människor!!!!

Inga kommentarer: