Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 15 december 2010

En boll under ögat!

Som om inte den där värken kring ögat o huvet vore nog så vaknade jag idag och var alleles svullen som en liten boll under ögat där det gör ont... och röd. Tänkte genast tillbaka på när jag bodde i Göteborg för 10 år sen när jag fick exakt samma åkomma. Det var bara det att den gången svällde det mer o mer så till slut var det bara en springa kvar av ögat och jag fick åka på akuten o röntka hjärnan o alltihopa. De konstaterade dock att det var en infektion och jag fick penicillin och ögat blev normalt igen. Så jag hoppas att det inte blir så den här gången. Ringde rådgivningen och hörde vad de hade att säga, och naturligtvis ville de att jag skulle komma ner på vårdcentralen, vilket jag INTE hade lust med. Men men, jag fick gå och lämna Thea på förskolan och promenera ner i denna kyla. Burr! Träffade en sköterska som bara kliade sig i huvet o visste ingenting, så hon gick och hämtade en annan sköterska som inte heller visste något. De konstaterade att jag nog behövde träffa en doktor, och självklart fick jag en tid 15.45!!!! ÅÅåååh vad jobbigt! Då fick jag promenera hem igen i kylan, för att sedan i eftermiddag promenera ner tillbaka och sen hem igen....guuuud va irriterande! Men jag får ju lite motion i alla fall. Frågan är var jag gör av barnen i eftermiddag?? I värsta fall får jag avboka tiden och skita i det, kan ju hoppas att det blir bättre bara! Orkar inte med sånt här just nu....vill bara att allt ska vara som vanligt! Jäkla huvud och öga!

Inga kommentarer: