Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 21 december 2010

Julklappsbestyr

Men hallå, det var ju en baggis att julhandla i år! Ann och jag kom ner strax efter halv fem. För det första var det inte svårt att hitta en parkering, utan det gick som en dans! Sen var det inga köer i någon affär, den längsta kön var i en klädaffär, där var det två personer före i kön! Vi hann med både Media Markt, Toys´r`us, Clas Ohlsson, Ikea, Birsta City och Rusta innan kl var åtta, då vi for hem!Dessutom hade vi hunnit äta mat på Ikea! Hur smidigt som helst! På hemvägen stannade vi till på OK så jag var in och hämtade ut två paket. Hann mycket på den här trippen! Och när jag kom hem tömde jag ut alla påsar, bredde ut allt på golvet och slog in varenda sak, så nu är jag helt klar med julklappsbestyret! Skönt! Men varje år undrar jag hur julklappsberget kunde bli så mycket större än jag tänkt mig?? Och jag undrar även hur det kunde försvinna så mycket mer pengar än jag tänkt mig?? Det måste betyda att jag trots allt tycker att det är lite kul att julklappshandla, även om man gnäller och gruffar lite innan. Jag är inte den som skämmer bort barnen med saker året om, utan i stort sett så får de bara saker när de fyller år och när det är jul, så då vill man ge dom lite extra. Känner mig nöjd med julklapparna i år, hittade bra saker som jag tror kommer uppskattas.
Nu ska jag krypa till kojs, börjar sju i morgon bitti.
Natti natti.

Inga kommentarer: