Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 28 december 2010

Ingen ger sig!

Ibland kan jag bli GALEN. Så galen att jag helst skulle vilja springa ut, slänga igen dörren och skrika allt vad jag kan! Så är det här just nu. Thea och Edvin kan reta gallfeber på varann, och till slut har de även retat upp mig så jag kokar av ilska. Ingen av dom ger sig. Båda är lika envisa och ingen kan erkänna att den har börjat. Småksaker, bagateller, men ack så irriterande! Som nyss. Edvin försökte titta på Simpsons på tv, Thea satt bredvid och gjorde ett ljud med sina fötter mot väggen, endast för att retas. Edvin bad henne att sluta, jag bad henne att sluta, men hon hade bestämt sig för att retas helt enkelt. Till slut började Edvin att hota med att han skulle slå henne om hon inte slutade. Då blev jag arg på honom också för jag tycker aldrig att det är acceptabelt att slåss, även om nån retas. Och då blev Edvin irriterad på mig, och cirkusen var ett faktum. Jag var arg, Edvin var arg, och Thea var arg, och ingen var sams med någon. Edvin gav upp och gick in på sitt rum, Simpsons går fortfarande på tv:n men ingen tittar. Thea gav upp sitt irriterande ljud eftersom ingen brydde sig längre. Hon gick in till Edvin i stället och nu verkar de sams. Kvar sitter mamman som håller på kokar över. I morgon är en annan dag. =/

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppsan... men du... varför lät du henne sitta kvar i vardagsrummet? Kunde inte hon lugnt och stilla blivit förvisad till annan plats. Köksbordet kanske? eller sitt rum?

Catarina sa...

Ja du anonyma, det kanske jag borde ha gjort, men nu gjorde jag inte så. Finns många rätt och fel i barnuppfostran. Kanske jag gjorde fel, men det står jag för, jag är inte perfekt, tyvärr. Ha en bra dag! // C

Anonym sa...

haha ja det var jag röt till varje ggn förrut så nu kan jag tänka mig att det ät djungelns lag som råder. Börja ryta till och visa att det får konsikvenser annars slutar dom aldrig.

Patric

Maria sa...

:) Tänk att de flesta har det lika fast man alltid känner sig ensammast i världen med dessa problem. Oskar och Emilia bråkar ALLTID! Suck...