Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 16 maj 2010

Världens godaste efterrätt


Nästa helg när det är dags för matstafetten ska jag bjuda på världens godaste efterrätt! Har gjort den ett antal gånger, och här delar jag med mig av mitt absoluta favoritrecept.... Det är ooootroligt gott!!!!
Fruktsallad med varm vit chokladsås, ca 4 port
1 mango
2 kiwi
2 dl färska jordgubbar
Hacka och blanda frukterna i en skål
Blanda sedan:
2 msk flytande honung
Rivet skal av 0,5 citron
2 msk hackad färsk mynta
Blanda detta med frukten och Gör sedan en sås av:
2 dl vispgrädde som kokas upp
200 g vit choklad, hackas och läggs i grädden och rör om tills den smälter.
Lycka till!

Inga kommentarer: