Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 2 maj 2010

Kitty-kalas

Så vad det då dags för det efterlängtade femårskalaset! Thea tjatade om en likadan Barbietårta som förra året, men jag kände inte för att göra en sån, pillrigt och tidskrävande, så jag försökte komma på nåt enkelt i stället och kom på att jag skulle göra en Kitty-tårta! Bara in med en sockerkaka i ugnen, skära ut huvudet o garnera! Så smidigt! Och barnen tyckte den var fin, och det var ju huvudsaken. Måste säga att det gick jättebra på kalaset. Thea hade bara bjudit tjejer i år, och det märktes. Pojkar hörs lite mer, inget illa menat. Ingen blev osams och alla var glada och nöjda! Så nu är det gjort för denna gång. Sista april var det svinkallt men vi gick ändå till brasan och tittade. Träffade Ann där som bjöd in oss på fika efteråt. Vi blev hos dom till kl var ca halv tolv. Thea sov till kl var nästan halv elva dagen efter!!!! Sen igår kväll kom dom in till oss. Jag o Ann satt o surrade o tog ett glas vin, medan våra gubbar var på övervåningen och tittade på nåt datorspel.... sånt som vi är sååå jätteintresserade av....(*eller inte*). En trevlig kväll. I morgon är det måndag igen och vardagen väntar. Fast det är en sån där bra måndag när grabbarna kommer hit! Jobbar dock till halv fem och sen ska jag på föräldraråd halv sex på jobbet. Känns som det alltid är nåt! Varför kan man inte bara få vara efter jobbet i stället för att ränna runt på en massa annat? Ha en skön kväll.

Inga kommentarer: