Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 26 maj 2010

Allsång på Gerestaskolan

Idag hade Vindens hus på Gerestaskolan sin temaavslutning för året. De är så fantastiskt duktiga att tårarna rinner när jag står där och tittar. De hade gjort "Allsång på Geresta" och det var verkligen precis som allsång på Skansen. Lilla bandet i hörnet som spelade, inledningssången "Härnta i mitt hjärta", underhållning, Peps Persson och han med djuren som alltid är med..... och allsångshäfte till oss som kom. Helt suveränt bra! Vilket fantastiskt jobb de lägger ner. Hoppas de förstår hur uppskattat det är av mig som förälder, och säkert av alla andra föräldrar också. Hann bara heja som snabbast på Jonathan och Edvin, sen var jag tvungen att rusa tillbaka till jobbet. Är glad att det löste sig på jobbet så jag kunde gå och titta. Det var dock extremt kallt ute. Temaavslutningen tog en och en halv timme, så det var ganska lång tid att stå alldeles stilla i kylan. I kväll har vi föräldramöte om höstens förändringar på jobbet. Ska bli intressant. Finns några förädrar som är negativa, andra väldigt positiva, så det ska bli spännande att se hur resonemanget kommer att gå. Själv tillhör jag den positiva. Jag är ju både personal och mamma i huset, men jag tycker bara att det känns bra! Tror det kommer att kännas lättare och roligare att jobba när det är åldershomogena grupper, motför nu när det är ett till femåringar på samma. Det är inte alltid så enkelt att tillgodose alla åldrars behov samtidigt. Förändringar för en alltid framåt, det har jag fått lära mig under året som gått, trots att det varit jobbigt med flera jobb-byten. Men så här i efterhand så ser jag det som att jag lärt mig en massa nya saker. Det är bra! Det kan bara bli bättre!

Inga kommentarer: