Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 3 maj 2010

Måndag kväll

Tycker alla dagar är så långa nu för tiden, alltid en massa möten och sånt på kvällarna. I kväll var det föräldrarådsmöte... Kom hem och kollade mejlen och då har jag redan fått svar på mitt "doktorsmejl". Har fått en tid den 20 maj kl 14.30. Skönt. Känner mig dock skeptisk. För att läkaren hade ett utländskt namn. Inte för att jag har något emot utländska läkare som sådana, utan mer för att min tidigare erfarenhet säger mig att de inte alltid förstår vad jag som patient säger, och DET retar mig och oroar mig. Men men, jag får ju ge honom en chans, han kanske pratar flytande svenska, vad vet jag? Skönt i alla fall att ha fått en tid. Jag är mest orolig för att han inte kommer att hitta nåt fel. För jag KÄNNER att nåt är fel, och så brukar jag inte känna. Nåt är det. Och om de inte hittar nåt så kommer jag att fortsätta att oroa mig. Kom på ytterligare en faktor som jag glömde ta upp i mejlet, och det är att mensen också börjat krångla, trots att jag äter p-piller och har gjort i hundra år och det har alltid varit på dagen punktligt. Nu är det ingen ordning. Förra månaden var det flera dagar sent och när det väl kom så var det borta på en halv dag lika fort som det kom. Skumt. Hela kroppen talar om att den inte är som den ska vara. Hoppas jag får nåt svar. Nu ska jag snart lägga mig, är dötrött. Känns som mitt liv är en stress-karusell ibland. Längtar till semestern, trots att jag "bara" ska ha fyra veckor i sommar. Det ska bli fyra sköna veckor! God natt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Skönt att du fick en tid ganska snart och att du tog dej i kragen och fixa den. Mens som gör lite som den vill, trötthet, glömska, ord som faller bort och viktuppgång kan bero på sköldkörteln. Finns massa info här http://thyroid.se/ Om läkaren inte hittar något, se till att han tar prover för sköldkörteln är mitt tips! Håller tummarna att det går fint för dej när det är dags! KRAM

Catarina sa...

Tack Linda, jag har varit inne på samma linje själv...vi får väl se vad det visar! Kram!