Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 25 maj 2010

Bollar

... Jag vet att en del tycker att man inte får säga negerbollar, men det HETER ju så enligt alla gamla kokböcker o allt. Men för att leka pedagogisk med min dotter så föreslog jag till henne att vi skulle baka CHOKLADBOLLAR när vi kom hem idag. Vi slutade tidigt och vädret är inte kul, det är svinkallt rent ut sagt. Jag tyckte jag hade en bra idé och det tyckte hon också. Så nu har vi bakat bollar-kalla dom vad du vill, som står i kylskåpet. Mums. Till middag vet jag inte riktigt vad det blir. Kanske isterband och potatis. Det var hundra år sen vi åt det och vi tycker faktiskt att det är gott! I kväll kanske det blir fortsättning på Saltkråkan med Thea, tänk vad de filmerna är bra! Nej, nu ska vi nog provsmaka en boll.

3 kommentarer:

Madde sa...

Isterband, gud vilken pensionärsmat!

Catarina sa...

määäh, det är ju gott ju!!!

Anonym sa...

Det heter CHOKLADBOLLAR. Den som hävdar nåt annat kan få en liten lektion av fröken Britta.
:)