Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 2 maj 2010

Tagit mig i kragen.

Nu har jag äntligen kommit till skott. Jag har mejlat landstinget över min oro som pågått ett tag. Har tänkt ringa o få en tid hos en doktor hur länge som helst, men jag drar på det och tycker aldrig att jag hinner sitta i deras telefonköer, så nu har jag äntligen mejlat i stället! Om dessa skakningar i mina händer... Jag skakar som ett asplöv i händerna flera gånger i veckan, utan orsak. Från början tänkte jag att jag kanske hade ätit dåligt eller nåt, men det finns inget samband, det bara kommer då och då. Till och med Thea reagerar och undrar varför jag darrar så! Dessutom tycker jag att jag tappar bort ord och säger fel när jag pratar allt oftare. Vet inte om det hänger ihop, men jag har börjat fundera en del och tycker inte det känns normalt. Funderar även över min extremt hastiga viktuppgång. Nog för att jag äter mycket och fel väldigt ofta, men det känns så extremt att ha gått upp så mycket som jag gjort på relativt kort tid. Nu har jag sammanfattat mina orostankar i ett mejl så får vi se vad de svarar. Jag är inte typen som kontaktar doktor i första taget, så det har gått långt innan jag gör det. Thea har påpekat ofta sista dagarna att jag skakar så, det kanske är det som gjort att jag tagit mig i kragen nu. Undrar vad det kan vara?

2 kommentarer:

Anja sa...

Vad bra att du tagit dig i kragen, bra gjort!! Vi är alla olika, har olika saker som vi drar oss länge för innan vi gör slag i saken. Att gå och oroa sig för att något är fel eller så, påverkar ju en själv och ens omgivning. Oro är ju en väldigt jobbig sinnnesstämning. Att få bli av med den är ju enormt lättande. För det behöver ju inte vara någon jobbig förklaring på problemet. Ibland kan det ju handla om tex. stress att du behöver "tagga ner" lite. Då kanske kroppen återhämtar sig. Hoppas du får svar snart. Kram

Lillstrumpa sa...

Äntligen! Bra gjort! Hoppas dom kollar upp riktigt nu.