Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 11 maj 2010

Älskade Edvin

Barnen får mina tårar att flöda. Nu låter det som jag har tre änglar till barn som aldrig gör nåt dumt och BARA är fantastiska, men så klart är de som andra barn med både positiva och negatia sidor. Men lika väl som de kan göra mig vansinnigt arga, så kan de få mitt hjärta att smälta och tårarna att forsa. Grabbarna är som sagt hos Erik denna vecka. Jag kom hem från samtalet på skolan, hämtade Thea och gick in, och hon stannade ute i lekparken. Hux flux kom hon in och tjoade att hon hade fått ett paket av Edvin!!! Jag sprang ut i hallen och undrade vad som stod på? Där stod Thea, överlycklig med paketpapper och ett nyöppnat paket innehållande ett Barbie-barn. Bredvid stod Edvin och sa lite försiktigt: "Jag kom bara på att jag inte gav Thea nån egen sak när hon fyllde år så jag har köpt den här till henne för egna pengar!". Erik o Jonta satt ute i bilen o väntade, detta var ett helt eget initiativ av Edvin! Lillgubben! Gissa om Thea blev glad???
De är då för fina, hoppas de inte glömmer bort sig själva när de är så omtänksamma mot andra.
Den stolta modern fick sträcka på sig igen, och fälla en o annan tår, blödig som man är....

2 kommentarer:

Monika sa...

VIlken go unge! Men så har han en härlig mamma som förebild också!!! Kram till dig! Monika

madde sa...

Lilla söta Edvin! Du har dom allra finaste! Stor kram till alla 3!

(Okej, du o Patric kan väl oxå få en liten kram då ;)