Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 22 maj 2010

Jordgubbarna upphittade

Hittade dom på Hemköp. Vilken tur, för jag ville inte ha någon annan frukt. Nu har jag städat det mesta, gjort i ordning fruktsalladen, gjort "Slurp", (fast jag är rädd för att den inte hinner frysa....) =/. Har dukat i uterummet som Patric har städat. Nu är det bara lite städning kvar, och sen är det dags för en dusch och göra sig i ordning. Har varit på stan på bolaget också, och även hunnit på Åhléns och handlat lite nytt smink och ett par leggings som jag ska ha i kväll. Intensivt. Har även köpt två miniblommor som jag ska ge till värden/värdinnorna på förrätten och varmrätten. Den idén snodde jag av Malin som jag träffade på stan. Hade själv inte en tanke på det, men så här i efterhand känns det som en självklar gest. Känner mig laddad, det ska bli skitkul! Om det är någon som inte vet vad Slurp är så är det en jättegod "frys-drink" som jag fått recept på av syster Madde. Receptet kommer här: Slurp : 1 hel flaska sprit 2 dl koncenterad apelsinjuice 2 dl koncentrerad citronjuice 5 dl svartvinbärsté 2 msk socker Blanda allt och rör om så sockret löser sig, frys in i en glasslåda. Klickas i glas och häll på fruktsoda! Det är världens godaste sommardrink, jag lovar! Nej nu är det dags att fortsätta! Ha en trevlig kväll, det tänker jag ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät smaskens. Måste prova det någon gång.
Hoppas ni hade kul på stafetten!
/B.