Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 18 maj 2010

Sommar!!!

Båda mina orchideér blommar i vårt sovrumsfönster! Tänk att jag lyckas med dessa nu för tiden, sen jag slutade sköta dom på det sätt man ska, utan i stället gör som med alla andra blommor. En skvätt då och då.... Ingen nedsänkning i vatten och en massa tjafs. Ute har det varit rena rama högsommarvärmen idag! Underbart varmt, men man är lite ovan, så det blir nästan jobbigt...... (nej, jag gnäller inte, bara konstaterar). Det börjar bli dags att ta bort vinterpälsen och släppa fram sina lätt ljusblå ben...;-) Solen är stark, Thea har bränt sig på både armar och kinder idag, så nu har jag varit och inhandlat solskyddsfaktor. Till middag idag blev det köttfärslimpa med fetaost i, kokt potatis och sås. Mums. Har umgåtts med min vän dammsugaren idag. Han blev nog glad, för det är inte så ofta jag ägnar honom någon tid....! I morgon ska jag på "Härnö race" med jobbet. Det är visst som ett miniformat av "Vårruset". Vi ska alltså gå eller springa 5 km. Jag ska så klart gå.... och sen får vi picknick-korg i det gröna efteråt! Blir nog kul.... i alla fall picknick-korgen...;-) I kväll är jag extremt trött. Det säger jag varje kväll, ändå kommer jag aldrig i säng.... Men det ska bli väääldigt skönt att lägga sig i en renbäddad säng! Blev inte av här om dagen när det var tänkt, men idag tog jag mig i kragen. Idag har jag även hängt tvätt utomhus för första gången. Hittade mina klädnypor som var på rymmen. De låg i ett dock-badkar (!) inne i förrådet.... Inte konstigt att jag inte hittade dom först! På fredag får vi träffa lilla mamma och Jerry igen. Vi ska skjutsa ner trollen eftersom de ska övernatta en hel helg! De längtar jättemycket! Det gör jag med, alltid kul när vi träffas, även om det denna gång blir en snabb-visit. Själv ska vi ju på galej i helgen! =) Jonta har tjatat om mammas köttbullar sen förra sommaren, och har nu lagt in en beställning hos sin mormor. Jag är inte, och kommer förmodligen aldrig att bli, lika bra som mamma på att göra köttbullar. Det är nåt speciellt med mammas mat, så är det bara! Även om man äter korv och potatis hemma hos mamma så är det godare än när man äter det här. Märkligt fenomen det där! Nu blir det snart kväller för mig.... Natti natti.

Inga kommentarer: