Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 18 december 2012

Janssons frestelse

En av de absolut godaste sakerna på julbordet i mitt tycke är Janssons frestelse. I år ska jag ju försöka fortsätta vara ståndaktig- även fast det är jul. Jansson går ju bort när man äter lchf. Därför gör jag just nu min egna variant av det. Gör på precis samma sätt som vanligt med lök och anjovis, men jag har bytt ut potatisen mot rättika. Har gjort "potatisgratäng" på samma vis en gång och det blev jättegott, så jag hoppas detta blir bra! Måste ta en liten smaktugga när den är klar! Om den blir godkänd åker den in i frysen tills det är dags att fira jul! Spännande...

Inga kommentarer: